Siirry uutiskirjearkistoon.
Pienhankintapalvelu käyttöön 1.11. / Eväitä yrittäjille 8.11. / Koulutustarvekyselyn tuloksia ym.
Tänä syksynä olemme saaneet nauttia upeasta ruskasta. Toivottavasti olemme saaneet myös kerättyä luonnosta energiaa talven varalle.

Tässä syksyn uutiskirjeessä kerromme mm. Alavuden kaupungin uudesta pienhankintapalvelusta ja seutukaupunkien yhteisistä valtakunnallisista verkostohankkeista, jotka tarjoavat yrityksille mahdollisuuksia mm. löytää uusia kumppaneita tai saada tukea kansainväliseen rekrytointiin.

Nämä hankkeet esittäytyvät meille 8.11.2019 Fasadissa pidettävässä Eväitä yrittäjille -aamiaistilaisuudessa, jonne kaikki alavutelaiset yrittäjät ovat tervetulleita.

Lue siis kirjeemme ajatuksella ja lähde mukaan tilaisuuksiin!
SISÄLLYS
1.Haluatko myydä kaupungille palveluitasi? Pienhankintapalvelu käyttöön 1.11. alkaen
2.Eväitä yrittäjille -aamiaistilaisuus perjantaina 8.11. Fasadissa
3.Muutoskuntoisuus-seminaari tiistaina 5.11. - ilmoittaudu pian!
4.Yhteistyörobotiikan pop-up -tapahtuma Alavudella Fasadissa torstaina 24.10.
5.Alavuden yrityksille suunnatun koulutustarvekyselyn tulokset ovat valmistuneet
6.SeAMK etsii toimeksiantajia kursseille
7.Muuta mainittavaa
 

1. Haluatko myydä kaupungille palveluitasi? Pienhankintapalvelu käyttöön 1.11. alkaen
13940.JPG

Alavuden kaupunki ottaa käyttöön 1.11.2019 alkaen pienhankintapalvelun.


Ilmoittamalla yrityksesi tiedot pienhankintapalveluun varmistat, että saat tietoa Alavuden kaupungin pienhankinnoista.

Alavuden kaupungin hankinnat toteutetaan hankintoja ohjaavan lainsäädännön mukaisesti.

Pienhankinnoissa hankinnasta ilmoitetaan kyseiseen hankintalajiin kaupungin pienhankintapalveluun ilmoittautuneille yrityksille. Tavara- ja palveluhankinnoissa pienhankinnan yläraja on 60.000,00 euroa. Arvoltaan tätä suuremmat hankinnat ilmoitetaan HILMA-palvelussa.

Lopullinen hankintapäätös edellyttää tarjouksen jättöä, tarjouskilpailun voittoa, hankintaan liittyvien tilaajan asettamien vaatimusten täyttämistä ja toimittajan tilaajavastuulain mukaisten vaatimusten täyttämistä.

Ilmoittautumislomakkeella pakollisia tietoja ovat yrityksen nimi, y-tunnus ja yhteyshenkilön sähköpostiosoite. Palveluun ilmoittautuminen on helppoa ja maksutonta.
Siirry kirjeen alkuun
2. Eväitä yrittäjille -aamiaistilaisuus perjantaina 8.11. Fasadissa
13946.JPG

Alavuden Kehitys Oy:n aamiaistilaisuus tarjoaa jälleen aamupalaa ja ajankohtaista asiaa alavutelaisille yrittäjille!

Eväitä yrittäjille -aamiaistilaisuus perjantaina 8.11.2019 Fasadissa

osoite Taitotie 1, 63300 Alavus
Kokoustila 4. kerros

Aamupalaa on tarjolla klo 7.30 alkaen, ohjelma n. klo 8.00-9.30.


Tilaisuudessa esitellään seutukaupunkien yhteiset hiljattain käynnistyneet verkostohankkeet:

Kansainvälisyyden hyödyntäminen ulkomaisen työvoiman saatavuudessa

Hankkeen tavoitteena on yritysten ja työnantajien kansainvälisten rekrytointien tukeminen. Hankkeesta kertomassa projektipäällikkö Terhi Lake.

Seutukaupunkien yritysverkostot -hanke

Hankkeessa etsitään kasvavia ja kehittyviä veturiyrityksiä ja aloja, jotka haluavat löytää uusia kumppaneita Suomesta. Aloina meriteollisuus ja meriklusteri, metallialan alihankintaverkostot ja teollinen palveluliiketoiminta, bio- ja kiertotalous, puurakentaminen sekä matkailu- ja ohjelmapalvelutuotanto. Hankkeesta kertomassa projektiasiantuntija Aila Ryhänen.

Lisäksi tilaisuudessa on paikalla Alavuden kaupungin tuleva kaupunginjohtaja Liisa Heinämäki, joka mielellään kuulee yrittäjien ajatuksia ja odotuksia.

Tervetuloa mukaan!

Osallistuaksesi ei tarvitse olla yrittäjäyhdistyksen jäsen ja tilaisuus on maksuton.

Ilmoittautumisia toivotaan tarjoilujen vuoksi 31.10. mennessä.
tai puh. 044 5155 105/ Fasadin info.


Siirry kirjeen alkuun
3. Muutoskuntoisuus-seminaari tiistaina 5.11. - ilmoittaudu pian!
13948.JPG

Seminaari Etelä-Pohjanmaan yrittäjille ja yritysjohtajille Seinäjoella Framissa:

Muutoskuntoisuus tiistaina 5.11.2019 klo 12-16

Inspiroiva ja hyödyllinen seminaari, jossa opitaan muutoskuntoisuudesta ja siitä, miten muuttuvassa maailmassa omaa muutoskuntoisuuttaan voi kehittää.

Paikka: kokoustila Siru & Bitti, FRAMI Seinäjoki
Frami D, Tiedekatu 2, 60320 Seinäjoki

Kouluttajina toimivat tunnetut ja energiset asiantuntijat Niko Herlin (futuristi, GreatMinds Oy) ja Annika Tidström (yrittäjyyden Epanet-professori, VY), jotka tarjoavat osallistujille uusia oivalluksia sekä konkreettisia työkaluja arjen muutoskuntoisuuden kehittämiseen.

Luvassa on siis innostava, hauska ja antoisa päivä.

Seminaari on maksuton, mutta vaatii ilmoittautumisen.

Lounas ja kahvitarjoilu

Ilmoittaudu viimeistään 21.10.2019 lähettämällä viesti anntid@uva.fi

Siirry kirjeen alkuun
4. Yhteistyörobotiikan pop-up -tapahtuma Alavudella Fasadissa torstaina 24.10.
13950.JPG

Seinäjoen ammattikorkeakoulun yhteistyörobotiikan Mixed Reality and Collaborative Robotics -hanke järjestää

Yhteistyörobotiikan pop-up -tapahtuma Alavudella Fasadissa torstaina 24.10.2019 klo 12-16


Alavus Fasadi, kokoustila 1. kerros
osoite Taitotie 1, 63300 Alavus

Tilaisuudessa on esillä mm. yhteistyö- ja mobiilirobotiikkaa sekä virtuaalitodellisuusteknologiaa.

Perinteiset teollisuusrobotit on kehitetty suuren tuotantovolyymin tarpeisiin ja ovat yleensä ammattilaisten ohjelmoimia. Markkinoille tulleet yhteistyörobotit ovat vastaus pk-yritysten robotisoinnin tarpeisiin. Yhteistyörobotit luovat joustavuutta tuotantoon sekä tarjoavat helppokäyttöisen tavan robottien ohjelmoinnille.

Tervetuloa tutustumaan robotiikkaan!
Siirry kirjeen alkuun
5. Alavuden yrityksille suunnatun koulutustarvekyselyn tulokset ovat valmistuneet
13960.jpg

Keskeisimmät koulutustarpeet liittyvät sosiaaliseen mediaan, yritysverotukseen sekä markkinointiin ja mainostamiseen

Alavuden alueen yrityksille suunnattu koulutustarvekysely toteutettiin alkusyksystä yhteistyössä Alavuden Kehitys Oy:n ja SeAMK Maakuntakorkeakoulun kanssa. Edellinen vastaava kysely on toteutettu vajaa kaksi vuotta sitten samojen tahojen toimesta.

Kuten edelliselläkin kerralla, myös tämänkertaiseen kyselyyn vastasivat kymmenet alueen yritykset. Valtaosa vastanneista henkilöistä toimivat yrittäjän roolissa. Vastanneiden yritysten toimialajakauma oli hajautunut, eikä minkään toimialan edustus noussut selvästi muita vahvemmin esiin. ”Nyt toteutetun kyselyn tulosten voidaankin katsoa edustavan koko Alavuden yrityskentän yleisiä koulutustarpeita”, toteaa Alavuden Kehitys Oy:n toimitusjohtaja Ulla Koivisto.

Tärkeimmiksi koulutustarpeiksi vastaajat ilmoittivat sosiaalisen median, yritysverotuksen sekä markkinoinnin ja mainostamisen. Myös toimisto-ohjelmistot sekä tilinpäätöksen lukutaito nousivat selviksi osaamisen kehittämisen tarvealueiksi. Koulutustarpeet mukailevat edellisen kyselyn tuloksia, joiden pohjalta koulutuksia on järjestetty alueen yrityksille. Uudet tulokset kuitenkin osoittavat, että lisäkoulutukselle ja syventävälle tiedolle on tarpeita.

Tämänkertaisessa kyselyssä vastaajia pyydettiin ottamaan kantaa myös halukkuuteen osallistua verkkokoulutuksiin. Enemmistö vastaajista olisi kiinnostunut osallistumaan verkon kautta tapahtuvaan koulutukseen, ja yli neljäsosa näistä olisi kiinnostunut seuraamaan verkkokoulutusta ryhmän kanssa esimerkiksi Alavus Fasadissa. ”Verkkokoulutusten tuomat mahdollisuudet pyritään ottamaan entistä laajemmin käyttöön myös Alavuden tulevissa koulutuksissa”, sanoo SeAMK Maakuntakorkeakoulun korkeakouluasiamies Terhi Ojaniemi.

”On aiheellista toteuttaa vastaava koulutuskysely riittävän usein, jotta saadaan yritysten ajankohtaiset koulutustarpeet selville. Näin niihin pystytään reagoimaan ajantasaisesti. Nyt esiin tulleisiin tarpeisiin ryhdytään vastamaan pikaisella aikataululla koulutusyhteistyökumppaneiden kanssa”, kertoo Koivisto.

P.S. Kerromme järjestettävistä koulutuksista tulevissa vielä tämän syksyn aikana uutiskirjeissämme sekä sivuillamme netissä ja Facebookissa.
Siirry kirjeen alkuun
6. SeAMK etsii toimeksiantajia kursseille
13962.JPG

Opiskelijaprojekteihin etsitään toimeksiantoja!

SeAMKin liiketalouden tradenomiopiskeljiat laativat ryhmissä kurssin osana räätälöidyn harjoitustyön yhdessä toimeksiantajan kanssa.


Siirry kirjeen alkuun
7. Muuta mainittavaa
13952.JPG

Kun olet etsimässä uutta tilaa - tai vuokralaista

Muistathan maksuttoman toimitila- ja tonttipalvelumme! Palvelussa voit ilmoittaa vapaana olevista tiloista. Rekisteriä ylläpitää Alavuden Kehitys Oy ja se on tarkoitettu kaikkien toimijoiden, niin yritysten kuin yksityishenkilöiden käyttöön.


13954.JPG

Yrittäjä - pidä yhteystietosi yritys- ja palveluhakemistossa ajan tasalla!

HUOM! Hakemistoon voi kirjata perustietojen lisäksi myös yritysten tarjoamat tuotteet ja palvelut.

Lisäksi voitte ilmoittaa useammankin yhteyshenkilön yrityksellenne, jotta mm. uutiskirjeemme saavuttaisi yrityksenne avainhenkilöt mahdollisimman kattavasti.

Yritys- ja palveluhakemistossa mukana oleminen ja tietojen päivittäminen on yrittäjälle maksutonta. Palvelua ylläpitää Alavuden Kehitys Oy.

13956.png
13958.jpg
Yhdistykset, yritykset ym. toimijat voivat ilmoittaa Alavudella järjestettävistä yleisötapahtumistaan Visit Alavus -sivujen tapahtumakalenterissa maksutta.

Tapahtumat julkaistaan myös kaupungin kotisivuilla.

Tapahtumakalenteriin ilmoitetuista tapahtumista tehdään myös nostoja Tuurin Kyläkaupalla oleviin infonäyttöihin.

Tapahtumien ilmoittaminen on helppoa - ilmoituslomake löytyy visitalavus.fi-sivujen etusivulta
Siirry kirjeen alkuun
Alavuden Kehitys Oy
Yrityskehitys Fasadi


Taitotie 1, 63300 ALAVUS
Puh. +358 (0)6 2525 1711
info@fasadi.com
Osoitelähde: Kuusiokuntien yritys- ja palveluhakemisto
Kotisivut
www.fasadi.com
Facebook
www.facebook.com/alavusfasadi

Uutiskirje 7/ 2019
16.10.2019
Peruuta uutiskirjeen tilaus.